خبرین اولسون!

یئنی‌لیک‌لر

سایت اویرنجی: رسانه‌های ارمنی از پیشروی ارتش آزربایجان در زنگه‌زور خبر دادند.

+0 به یه ن

رسانه‌های ارمنی از پیشروی ارتش آزربایجان در زنگه‌زور خبر دادند.

اؤیرنجى : خبرها از پیشروی ارتش غیور آزربایجان در محور زنگه زور حکایت می نماید و رسانه‌‌های ارمنی اطلاع داده‌اند، دولت ارمنستان دیشب جلسه شورای امنیت ملی تشکیل داده و اظهارات نیکول پاشینیان در این جلسه نشان داد که اتفاقات دیروز در مرز استان سیونیک بسیار جدی بوده است.

پاشینیان گفته است:«نیروهای آزربایجانی در منطقه «ایشخاناسار» به داخل مرز ارمنستان ورود کرده و حدود ۳.۵ کیلومتر نیز پیشروی کرده اند. بنابر شواهد موجود ارتش آزربایجان سعی دارد اراضی پیرامونی «دریاچه سیاه» را تصرف کند.»

پاشینیان در جلسه امروز صبح دولت نیز گفته است:«نیروهای آزربایجان از صبح دیروز در پی اقدامات تحریک کننده از مرز ارمنستان عبور کرده اند. از دیروز تا این لحظه تغییری در اوضاع ایجاد نشده است. خوشبختانه هیچ برخوردی بین نیروهای ارمنی و آزربایجانی  رخ نداده است. این اقدام نیروهای آزربایجانی از قبل برنامه ریزی شده بود زیرا آن ها با خود نقشه ای تقلبی به همراه داشتند و بر اساس آن نقشه اصرار می کنند که آن منطقه جزء خاک آذربایجان می باشد. در حالی که نقشه های اتحاد جماهیر شوروی خلاف ان را ثابت می کند.»

«منوآ هوسپیان» معاون شهردار گوریس ارمنستان گفته است:

«در حال حاضر اراضی پیرامونی «دریاچه سیاه» تحت کنترل نیروهای آزربایجانی است و ما آماده برخورد با هر گونه شرایط می باشیم. ما به نیروهای مرزبانی ارمنستان اطمینان داریم.»

آخرین اخبار حاکی از مذاکرات صلحبانان روسی با نظامیان آزربایجانی و ارمنی است.


آچار سؤزلر : آذربایجان, ارمنستان,